گفت: چه خبر؟!
گفتم: شخصی به نام «محمود سریعالقلم» در مصاحبه با یک ماهنامه وابسته به جبهه اصلاحات گفته است «باید همه خوشحال باشیم که بالاخره بعد از یک و نیم قرن افراط و تفریط، ما ایرانیان به کانونی تحت عنوان «اعتدالگرایی» رسیدهایم»!
گفت: یعنی پیروزی انقلاب اسلامی و همه سالهای حماسی پس از آن از نوع افراط و تفریط بوده است؟! اصلاً این یارو کی هست؟!
گفتم: اختیار دارید! این حرفها چیه؟! ایشان با حکم آقای روحانی به عنوان مشاور ویژه رئیس جمهور انتخاب شده است!
گفت: آقای روحانی که خودش را فرزند انقلاب میداند، چرا این آدم بیسواد و دم دستی را، آنهم به عنوان مشاور ویژه خود انتخاب کرده است؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! از آدم بیسوادی پرسیدند کجا مشغولی؟ گفت؛ در شرکت کامپیوتری و شبکه اینترنتی «اَپل» کار میکنم! گفتند، تو که سواد معمولی نداری چطور آنجا استخدام شدهای؟! و یارو گفت؛ کار من نیازی به سواد ندارد، من فقط سیبها را گاز میزنم!
* توضیح آن که آرم «اَپل» یک سیب گاز زده است.
پس از انتشار یک تیزر تبلیغاتی از سوی تویوتا به نام Hybrid-R، بالاخره تویوتا یک تصویر تمام رخ از پروژه جدیدش منتشر کرد.خودرو مذکور یاریس هیبرید آر نام گرفته است که قرار است در نمایشگاه فرانکفورت حضور پیدا کند.
The belief in the Mahdi is not only an essential doctrine deep-rooted in Islamic faith but rather it is an embodiment of human nature regardless of one’s religious affiliations. For it is the universal desire of humans as a whole to try to achieve or at least witness the realisation of the ultimate objective of their existence, through which they will achieve perfection and social happiness in their entirety. Therefore by reason of inner necessity and inspiration, humans will see a day when society will be replete with justice.
More importantly, from a religious perspective the concept of the Mahdi is the culmination of human struggle in their path towards God the Almighty. It is when true Justice will be established through human hands but with Divine succour resulting in the prevalence of truth over falsehood and all its offshoots.
Certainly those fortunate and blessed individuals who will take part in this grand culmination of servitude, which will result in the prevalence of Truth over all forms of falsehood will be those whose conviction in the Mahdi and the promised day is resolute.
We therefore have to be mindful of what we do and should endeavour in making our souls pure by nourishing them with the Divine light thus making our souls the abode for Allah and his beloved angels. Spiritual perfection should be our goal and if there is any doubt as to whether the Imam is aware of our acts and is overlooking the welfare of his followers, a saying by the Imam should suffice;
‘We have not ignored your consideration, and have not forgotten your mention; otherwise hardship would have descended upon you and your enemies would have exterminated you.’ [Bihar Al-Anwaar, Ch. 53, Pg. 175]
The Imam is therefore watching over our affairs and is patiently awaiting our response to his call. The matter regarding the return of the Imam is not one simply related to awaiting a time frame chosen by the Almighty Allah, rather in accordance to the narration from the Prophet (PBUH), it has a direct relationship with our own actions, as he says; ‘The best of actions is awaiting Al-Faraj (the return)’
تمثيل: بدان که معده حوض تن است،و رگ ها که از وي رود به هفت اندام، چون جوي هاست، و منبع همه شهوت ها معده است. اين غالب ترين شهوتي است بر آدمي؛ چه، آدم که از بهشت بيرون افتاد به سبب اين شهوت بود. اين شهوت، اصل همه شهوت هاي ديگر است؛ که چون شکم سير شد، شهوت زناشويي جنبيدن گيرد. و به شهوت شکم وزنان، قيام نتوان کرد الّا به مال؛ پس حرص جاه پديدار آيد. و مال و جاه نگاه نتوان داشت الّا به خصومت با خلق؛ و از آن حسد و تعصب و عداوت و خودپسندي و ريا و کينه همه پديدارآيد ...
پس معده را بر خود واگذاشتن اصل همه معصيت هاست، وتسلط داشتن بر شکم و به گرسنگي عادت کردن، اصل همه خيرهاست .(1)
جمله نغز برده اي که او را خريدو فروش مي کنند، از شکم پرست آزادتر است.(2)
لطيفه: از کسي پرسيدند: کدام يک از يارانت را بيشتر دوست داري؟ گفت: دوستي غذا جايي براي دوستي شخص ديگري نگذاشته است! (3)
کم خوري يا پرخوري
حديث: امام صادق عليه السلام فرمود: کم خوردن در هر حال و نزد همه اقوام پسنديده است؛ زيرا در آن مصلحت ظاهر و باطن وجود دارد».(4)
حکمت: سقراط را پرسيدند: به چه خصلت همي عيب کني اهل زمانت را؟ گفت: همّت من به خوردن اندر، از بهر آن است تا من زندگي به سر برم، و همت ايشان به زندگاني از بهر ان است تا بخورند.(5)
توصيه: غذاي دل، معرفت است، و هر چند بيش باشد بهتر. و غذاي تن، طعام است، و اگر زيادت از حد خويش بود، سبب هلاک گردد. (6)
In the name of Allah, the Beneficent, the Merciful
Say: He, Allah, is One
Allah is He on Whom all depend
He begets not, nor is He begotten
And none is like Him